شبیه آخرین سیگار قبل از ترک

گایا مادر زمین است. گایا در زبان اوستایی یعنی زندگی

چشم هایت را ببند و قصه هر صدا را گوش کن

سه شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۴ ب.ظ


گایا خوب به صدای جهان گوش بده!چشم هایت را ببند و فقط گوش کن! چه میشنوی؟

میدانم خیلی ناامید کننده است، صدای مردم را شنیدی؟!صدای آن زنهای دستفروش را شنیدی چطور با الفاظ رکیک همدیگر را شستند و برای هم خط و نشان کشیدند!اینها عضوی از زنان جامعه اند که هر روز فریاد میزنند خواستار تکریم مقام زن هستند و کمپین و جنبش به راه می اندازند! میبینی خودشان به خودشان رحم نمیکنند، مگر میشود خودت برای وجود خودت ارزش قائل نباشی و آنوقت انتظار از جامعه بشری داشته باشی تا تو را تکریم کنند!عجیب است و بس شگفت انگیز!!!

دیگر چه میشنوی؟ اوه حتما صدای نجوای عاشقانه دختران و پسران این سرزمین هم بگوشت رسیده است، باهات موافقم اینها به حضور یکنفر قانع نیستند، قلب و ذهنشان پر است از "دوستت دارم"هایی که روزانه به سوی چندین نفر روانه میکنند!عاشقی را به مردابی بد بو و متعفن تبدیل کرده اند! و هزاران جور خود را توجیه میکنند!میدانی چی جالبتر است؟بله درسته، خیانت میکنند و انتظار دارند بقیه پاک باشند! مگر میشود.. مگر نمیگویند از هر دست که بدهی از همان دست پس میگیری! دیگر جای تعجب نیست که اینقدر رابطه ها سست و تنفر برانگیز شده است!

گایا صدای گریه های آن پیرزن تو کوچه پس کوچه های تاریک و تنگ شهر را هم شنیدی؟دیدی این مردم چطور بی تفاوت از کنارش عبور کردند؟اما یک نفر بهش توجه کرد،عکسی از پیرزن گرفت و تو شبکه های اجتماعی منتشر کرد، برایش کپشن و توئیت و هشتگ و ... زد، همه ابراز همدردی کردند و لایک کردند و مسئولین و زمین و زمان را محکوم کردند!راستی پیرزن خبر داره چقدر مشهور شده؟ این عکس و توئیت ها سرپناهش شدند؟نان شبش چطور؟ جان ضعیف و خسته اش را مداوا کردند؟ عجب مردمان مهربان و دلسوزی هستیم ما...

گایا من از شنیدن این صداها و هزاران صداهای دیگه و قصه هایی که پشت هر صدا نقش بسته، خسته شده ام. گایا صداها رو خوب گوش کن، به قصه هر صدا فکر کن و از زندگی درس بگیر، ببین میخواهی صدایی پوچ و تو خالی شبیه به این صداها باشی یا سکوتی که پر از تصمیم و اراده است و جهانی را در هم میشکند با آرامشش!

  • گایا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی